Aiello, Giulia (2025) Linguistic diversity in Lebanese graphic narratives by Samandal authors, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo.
Banita, Gabriela Alexandra (2025) Navigating roots and routes: the topos of return in contemporary Nigerian and Nigerian diaspora literature, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 36 Ciclo.
Biasio, Nicola (2025) An aesthetics of vulnerability: critical approaches to Afrodescendant Portuguese literature, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12125.
Boyer, Claudio (2025) Implicating hearts and minds: transcultural memory in world literatures of the global war on terror, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne, 35 Ciclo.
Brandani, Andrea (2025) Diatopic varieties in the E/LE classroom in Italy: from the perceptions and beliefs of Italophone students to the adoption of an inclusive and pluricentric approach, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo.
Chandio, Ahsan (2025) Influence of eco-destructive ideologies on environmental communication in workplaces in Italy and Pakistan, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12386.
Colelli, Giulia (2025) Sopravvivere alla catastrofe: figure ibride oltre l'umano nelle distopie del Giappone post-Fukushima, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12429.
El Ghaddar, Kamelia Sofia (2025) , [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 36 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12277.
Gagliano, Chiara (2025) From green to speech: a discursive, terminological, and multimodal analysis of book ecology at Écosociété and in Francophone publishing, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12324.
Lacalandra, Gaetano (2025) Eutopian impulse and representation of LGBTQ+ adolescents in contemporary italian, french, and british young adult fiction, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/11903.
Liu, Siyuan (2025) Mappatura delle strategie di codifica tempo-aspettuali nell’insegnamento esplicito dell’italiano ad apprendenti sinofoni: uno studio sperimentale, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/11673.
Malik, Sameena (2025) Linguistic analysis of green content in italian high school english textbooks: an ecolinguistic perspective, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/11799.
Marchisotti, Camilla (2025) Extremos labores. Enduring traces of the pastoral tradition in contemporary european poetry (1933–2003)., [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12279.
Masi, Beatrice (2025) The uncanny as a method: semi-mimetic narratives, clashes of scales and borders disruption in Irish post-crash fiction, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12059.
Melo Franco Santos, Elisa (2025) Unruly pictures. Queering children’s literature under dictatorial regimes in Brazil (1964-1985) and Argentina (1976-1983), [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 36 Ciclo.
Nicoletti, Barbara (2025) Le identità translinguistiche tra Germania e Namibia: un'analisi contrastiva degli atteggiamenti linguistici nel contesto della comunità tedescofona in Namibia e della diaspora tedesco-namibiana in Germania, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12033.
Picciuolo, Mariangela (2025) Embodied lecturing in engineering in English-Medium Instruction (EMI): exploring the interaction between gestures, (Dis)Fluencies, and pragmatic challenges, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 36 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/11813.
Simsek, Zeynep Nur (2025) Western sun, Ottoman apocalypse: Voltaire, Rousseau, and the Enlightenment in Late Ottoman literary culture, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 37 Ciclo.
Zekri Arabzadeh, Sabri (2025) Towards the scenic gender. Recycling the actor's gender through the Naghsh-poosh imitation technique [dressing the figure], [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Lingue, letterature e culture moderne: Diversita ed inclusione, 36 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/12264.