Lajus, Claire Brigitte Jeanne
(2016)
Mixed families and parenting strategies. The case of mixed couples living in Italy formed by Italian and African parents, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna.
Dottorato di ricerca in Scienze pedagogiche, 29 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/8709.
Documenti full-text disponibili:
|
Documento PDF (French)
- Richiede un lettore di PDF come Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Disponibile con Licenza: Salvo eventuali più ampie autorizzazioni dell'autore, la tesi può essere liberamente consultata e può essere effettuato il salvataggio e la stampa di una copia per fini strettamente personali di studio, di ricerca e di insegnamento, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Ogni altro diritto sul materiale è riservato. Download (2MB) | Anteprima |
Abstract
The aim of this research is to better understand parental strategies concerning the transmission of culture and identity, as well as the education of children from a mixed couple in Italy when one of the parents is Italian and the other comes from Sub-Saharian Africa, from an ecological perspective. We assumed that parents' viewpoint may provide meaningful information for a comprehensive approach to our subject. By considering parents as agents and actors, we considered the analysis of their stories, collected by interviews through a narrative-driven qualitative approach, as a useful way to build a valid knowledge about new Italian citizens.
Abstract