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Numero di documenti: 18.

A

Abbondanza, Marco (2021) Employment of Real-Time/FPGA Architectures for Test and Control of Automotive Engines, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 33 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/9697.

B

Balducci, Eleonora (2019) Innovative Al Alloys for High Performance Automotive Pistons: Enhancement of Specific Strength at High Temperature and Resistance to Knock Damage, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 31 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/9012.

Brunelli, Lorenzo (2023) Performance assessment of vehicular connectivity in hybrid electric vehicles for fuel and emissions reduction, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 35 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/10735.

Brusa, Alessandro (2021) Development and testing of innovative methodologies for modelling and control of normal and knocking combustion and implementation of novel rapid prototyping solutions, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 33 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9667.

Businaro, Andrea (2017) Real-Time Engine Diagnostic and Control Based on Acoustic Emissions Analysis, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 29 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/7808.

C

Capancioni, Alessandro (2022) Development of predictive energy management strategies for hybrid electric vehicles supported by connectivity, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/10044.

Caramia, Gabriele (2020) Modelling and Optimization of Energy Management Strategies for Hybrid Vehicles, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 32 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9248.

D

De Cesare, Matteo (2019) Powertrain Architectures and Technologies for New Emission and Fuel Consumption Standards, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 31 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/8901.

F

Franceschi, Alessandro (2022) Modeling of Electric Hybrid Vehicles based on Innovative Energy Storage Technologies for Super Sports Cars Applications, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.

M

Mancini, Giorgio (2014) Automotive diesel engine transient operation: modeling, optimization and control, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 26 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/6398.

Mecagni, Jacopo (2023) Design and testing of innovative, artificial intelligence-based techniques to model and control the combustion process and to reduce the Co2 emissions in modern, high-performance, gasoline direct injection engines, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 35 Ciclo.

O

Olivi, Davide (2013) Sviluppo di modelli orientati al controllo di sistemi di trasmissione a doppia frizione, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria: progetto n. 2 "Ingegneria delle macchine e dei sistemi energetici", 25 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/5683.

P

Patassa, Stefano (2020) Design, production and testing of innovative key components of HEV/BEV powertrains, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 32 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9183.

R

Raggini, Lorenzo (2022) Modelling, control and testing of internal combustion engines to minimize consumption and pollutant emissions, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.

Ranuzzi, Francesco (2020) Development and Validation of a Model-Based Combustion Controller for Water Injection Management, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 32 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9243.

Rojo, Nahuel (2019) Development and experimental validation of a knock induced damage model and real-time implementation of model-based strategies to control knock intensity in boosted gasoline engines, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 31 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/8915.

S

Scocozza, Guido Federico (2022) Investigation of innovative combustion systems for reduced fuel consumption and increased specific power production, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.

Silvagni, Giacomo (2022) Development of Advanced Combustions using Cylinder Pressure Signal, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.

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