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Olivi, Davide (2013) Sviluppo di modelli orientati al controllo di sistemi di trasmissione a doppia frizione, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria: progetto n. 2 "Ingegneria delle macchine e dei sistemi energetici", 25 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/5683.
Mancini, Giorgio (2014) Automotive diesel engine transient operation: modeling, optimization and control, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 26 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/6398.
Businaro, Andrea (2017) Real-Time Engine Diagnostic and Control Based on Acoustic Emissions Analysis, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 29 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/7808.
Balducci, Eleonora (2019) Innovative Al Alloys for High Performance Automotive Pistons: Enhancement of Specific Strength at High Temperature and Resistance to Knock Damage, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 31 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/9012.
De Cesare, Matteo (2019) Powertrain Architectures and Technologies for New Emission and Fuel Consumption Standards, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 31 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/8901.
Rojo, Nahuel (2019) Development and experimental validation of a knock induced damage model and real-time implementation of model-based strategies to control knock intensity in boosted gasoline engines, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 31 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/8915.
Caramia, Gabriele (2020) Modelling and Optimization of Energy Management Strategies for Hybrid Vehicles, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 32 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9248.
Patassa, Stefano (2020) Design, production and testing of innovative key components of HEV/BEV powertrains, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 32 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9183.
Ranuzzi, Francesco (2020) Development and Validation of a Model-Based Combustion Controller for Water Injection Management, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 32 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9243.
Abbondanza, Marco (2021) Employment of Real-Time/FPGA Architectures for Test and Control of Automotive Engines, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 33 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/9697.
Brusa, Alessandro (2021) Development and testing of innovative methodologies for modelling and control of normal and knocking combustion and implementation of novel rapid prototyping solutions, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Meccanica e scienze avanzate dell'ingegneria, 33 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/9667.
Capancioni, Alessandro (2022) Development of predictive energy management strategies for hybrid electric vehicles supported by connectivity, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/10044.
Franceschi, Alessandro (2022) Modeling of Electric Hybrid Vehicles based on Innovative Energy Storage Technologies for Super Sports Cars Applications, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.
Raggini, Lorenzo (2022) Modelling, control and testing of internal combustion engines to minimize consumption and pollutant emissions, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.
Scocozza, Guido Federico (2022) Investigation of innovative combustion systems for reduced fuel consumption and increased specific power production, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.
Silvagni, Giacomo (2022) Development of Advanced Combustions using Cylinder Pressure Signal, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 34 Ciclo.
Brunelli, Lorenzo (2023) Performance assessment of vehicular connectivity in hybrid electric vehicles for fuel and emissions reduction, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 35 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/10735.
Mecagni, Jacopo (2023) Design and testing of innovative, artificial intelligence-based techniques to model and control the combustion process and to reduce the Co2 emissions in modern, high-performance, gasoline direct injection engines, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 35 Ciclo.
Giovannardi, Emanuele (2024) Development and application of AI-based algorithms for engine emissions virtual sensing and vehicle NVH fault detection and diagnosis, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Automotive per una mobilità intelligente, 36 Ciclo.