Zaccone, Emanuela
(2011)
Audiovisivi e Social Networks: il testo e i modi dell'esperienza 2007-2010, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna.
Dottorato di ricerca in
Studi teatrali e cinematografici, 23 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/3304.
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Abstract
The doctoral research project "Audiovisuals and Social Networks: Text and Experiences 2007-2010" is mainly based on the analysis of the international audiovisuals landscape and of the promotional strategies of these products in Social Networks environment.
The aim is to understand what kind of changes we can find about the concept of "text", users and marketing.
The thesis is focused not just on Social Network marketing but also on new media development, such as Social TV and mobile.
Abstract
The doctoral research project "Audiovisuals and Social Networks: Text and Experiences 2007-2010" is mainly based on the analysis of the international audiovisuals landscape and of the promotional strategies of these products in Social Networks environment.
The aim is to understand what kind of changes we can find about the concept of "text", users and marketing.
The thesis is focused not just on Social Network marketing but also on new media development, such as Social TV and mobile.
Tipologia del documento
Tesi di dottorato
Autore
Zaccone, Emanuela
Supervisore
Co-supervisore
Dottorato di ricerca
Scuola di dottorato
Scienze umanistiche
Ciclo
23
Coordinatore
Settore disciplinare
Settore concorsuale
Parole chiave
Social Media, Social Network, marketing, Social TV, mobile, nuovi media, audience, user, semiotica, transmedia, film, serie TV, lovemark, engagement, interazione, online, Web, Internet
URN:NBN
DOI
10.6092/unibo/amsdottorato/3304
Data di discussione
3 Maggio 2011
URI
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Tipologia del documento
Tesi di dottorato
Autore
Zaccone, Emanuela
Supervisore
Co-supervisore
Dottorato di ricerca
Scuola di dottorato
Scienze umanistiche
Ciclo
23
Coordinatore
Settore disciplinare
Settore concorsuale
Parole chiave
Social Media, Social Network, marketing, Social TV, mobile, nuovi media, audience, user, semiotica, transmedia, film, serie TV, lovemark, engagement, interazione, online, Web, Internet
URN:NBN
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10.6092/unibo/amsdottorato/3304
Data di discussione
3 Maggio 2011
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