The magazine Imágenes and the documentary vision of NO-DO: image and identity of art in the national conscience

Aliaga Carceles, Jose Javier (2022) The magazine Imágenes and the documentary vision of NO-DO: image and identity of art in the national conscience, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Arti visive, performative, mediali, 33 Ciclo.
Documenti full-text disponibili:
[img] Documento PDF (Español) - Accesso riservato fino a 1 Settembre 2023 - Richiede un lettore di PDF come Xpdf o Adobe Acrobat Reader
Disponibile con Licenza: Salvo eventuali più ampie autorizzazioni dell'autore, la tesi può essere liberamente consultata e può essere effettuato il salvataggio e la stampa di una copia per fini strettamente personali di studio, di ricerca e di insegnamento, con espresso divieto di qualunque utilizzo direttamente o indirettamente commerciale. Ogni altro diritto sul materiale è riservato.
Download (249MB) | Contatta l'autore

Abstract

The principal aim of this investigation is to systematise and analyse the art documentaries produced by the entity called NO-DO (Noticiarios y Documentales; “News and Documentaries” in English), from its creation by the end of 1942 until its official deletion in 1981. Thus, we have focused on examining the different activities in which the institution organised its production always within the area of the report and the documentary. In this regard, the development of the art documentary flourished in the documentary section represented by the entity’s initials “DO” itself, as well as in the magazine Imágenes, a weekly production format whose activity took place between 1945 and 1968.

Abstract

Gestione del documento: Visualizza la tesi

^