Scorri la lista: Supervisore e Co-supervisore

Su di un livello
Esporta come [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Raggruppa per: Autore | Data di discussione | Ciclo | Nessun raggruppamento
Vai a: 2010 | 2019 | 2020 | 2022 | 2023
Numero di documenti: 5.

2010

Bertozzi, Eugenio (2010) Reconstructing Quantum Field Theory from an Educational Perspective, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Fisica, 22 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/2689.

2019

Vernazza, Niccolo (2019) The educational value of Maxwell's approach to electromagnetism, from the foundations of the concept of field to the formulation of interdisciplinary problems, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Fisica, 29 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/9077.

2020

Ravaioli, Giovanni (2020) Epistemological activators and students' epistemologies in learning modern STEM topics, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Fisica, 32 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/9482.

2022

Barelli, Eleonora (2022) Complex systems simulations to develop agency and citizenship skills through science education, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Data science and computation, 33 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/10146.

2023

Satanassi, Sara (2023) Investigating the learning potential of the Second Quantum Revolution: development of an approach for secondary school students, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna. Dottorato di ricerca in Fisica, 35 Ciclo. DOI 10.48676/unibo/amsdottorato/10716.

Questa lista e' stata generata il Thu Nov 21 20:39:52 2024 CET.
^