Ferrari, Luca
(2016)
Per una implementazione sostenibile delle nuove tecnologie a scuola, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna.
Dottorato di ricerca in
Scienze pedagogiche, 28 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/7437.
Documenti full-text disponibili:
Abstract
This dissertation aims to explore, from a pedagogical point of view and according to a “qualitative approach”, the issue of sustainable implementation of new technologies at school. Take in account the exploratory researches undertaken in Italy (Emilia Romagna) and in the State of El Salvador (Central America), this work intends to stimulate the political and cultural debate around the issue of sustainability of ICT. It represents a first contribution to support schools in cooperating each other, in order to systematically manage the processes that make “possible” the sustainable implementation of ICT in the school.
Abstract
This dissertation aims to explore, from a pedagogical point of view and according to a “qualitative approach”, the issue of sustainable implementation of new technologies at school. Take in account the exploratory researches undertaken in Italy (Emilia Romagna) and in the State of El Salvador (Central America), this work intends to stimulate the political and cultural debate around the issue of sustainability of ICT. It represents a first contribution to support schools in cooperating each other, in order to systematically manage the processes that make “possible” the sustainable implementation of ICT in the school.
Tipologia del documento
Tesi di dottorato
Autore
Ferrari, Luca
Supervisore
Dottorato di ricerca
Scuola di dottorato
Scienze umanistiche
Ciclo
28
Coordinatore
Settore disciplinare
Settore concorsuale
Parole chiave
Sostenibilità; nuove tecnologie; scuola;
URN:NBN
DOI
10.6092/unibo/amsdottorato/7437
Data di discussione
9 Maggio 2016
URI
Altri metadati
Tipologia del documento
Tesi di dottorato
Autore
Ferrari, Luca
Supervisore
Dottorato di ricerca
Scuola di dottorato
Scienze umanistiche
Ciclo
28
Coordinatore
Settore disciplinare
Settore concorsuale
Parole chiave
Sostenibilità; nuove tecnologie; scuola;
URN:NBN
DOI
10.6092/unibo/amsdottorato/7437
Data di discussione
9 Maggio 2016
URI
Statistica sui download
Gestione del documento: