Romagnoli, Simone
(2013)
Competence: intelligence in sheep's clothing?
Culture, representations, and cognitive performance, [Dissertation thesis], Alma Mater Studiorum Università di Bologna.
Dottorato di ricerca in
Psicologia sociale, dello sviluppo e delle organizzazioni, 25 Ciclo. DOI 10.6092/unibo/amsdottorato/5817.
Documenti full-text disponibili:
Abstract
The first aim of this thesis was to contribute to the understanding of how cultural capital (Bourdieu, 1983/1986) affects students achievements and performances. We specifically claimed that the effect of cultural capital is at least partly explained by the positioning students take towards the principles they use to attribute competence and intelligence. The testing of these hypothesis have been framed within the social representations theory, specifically in the formulation of the Lemanic school approach (Doise, 1986).
Abstract
The first aim of this thesis was to contribute to the understanding of how cultural capital (Bourdieu, 1983/1986) affects students achievements and performances. We specifically claimed that the effect of cultural capital is at least partly explained by the positioning students take towards the principles they use to attribute competence and intelligence. The testing of these hypothesis have been framed within the social representations theory, specifically in the formulation of the Lemanic school approach (Doise, 1986).
Tipologia del documento
Tesi di dottorato
Autore
Romagnoli, Simone
Supervisore
Dottorato di ricerca
Scuola di dottorato
Scienze umanistiche
Ciclo
25
Coordinatore
Settore disciplinare
Settore concorsuale
Parole chiave
Competenza, intelligenza, rappresentazioni sociali, minaccia dello stereotipo, socializzazione primaria
URN:NBN
DOI
10.6092/unibo/amsdottorato/5817
Data di discussione
16 Aprile 2013
URI
Altri metadati
Tipologia del documento
Tesi di dottorato
Autore
Romagnoli, Simone
Supervisore
Dottorato di ricerca
Scuola di dottorato
Scienze umanistiche
Ciclo
25
Coordinatore
Settore disciplinare
Settore concorsuale
Parole chiave
Competenza, intelligenza, rappresentazioni sociali, minaccia dello stereotipo, socializzazione primaria
URN:NBN
DOI
10.6092/unibo/amsdottorato/5817
Data di discussione
16 Aprile 2013
URI
Statistica sui download
Gestione del documento: